"elevél"

Címkék

Hozzászólások

  • lackó: @zoli: most csak annyit reagálnék, hogy köszönöm, tegnap Attilával kolbászt töltöttünk, úgyhogy tö... (2011.02.13. 13:31) Kékfrankosok, szépen, sorban
  • sirdavegd: Ó az a 2007-es Olaszrizling... És már elfogyott az utolsó is :( .... :D A lovas bort furcsállom,... (2010.11.21. 21:28) Hárman a Hegyről
  • AG 2.0: nocsak. hol? mikortól? miért? (2010.08.23. 14:54) Félig-meddig pá
  • lackó: @Muslica: köszönöm az észrevételeket, valóban elsiettem a fordítást, a helyes megfogalmazás az, ho... (2010.08.14. 21:12) Északi kitekintés
  • lackó: @zoli: igen, az infó helyes, már az egyik fiú is beszállt a borászatba (Béla bácsi sokáig keserget... (2010.08.11. 09:09) A címke halála

Bor harcsához

2009.07.07. 12:39 lackó

Hilltop Irsai Olivér 2008

 

A Hilltop borai képviselik számomra azt a stabilitást, ami szerintem elengedhetetlenül szükséges a piac ezen szegmensében. Nem túlbonyolított borok, bármikor, bárhol könnyen fogyaszthatóak, nehéz mellélőni, főleg, ha az ember helyén kezeli azokat. Helyén volt nálam is.

 

Először is kikacsintás: egy kilónyi felkockázott harcsát előző nap fokhagymás olajban marináltam, másnap WOK-ba dobtam, megpirítottam. Kivettem a harcsát, beletettem egy szép szál karikára vágott póréhagymát, pirítottam, majd felöntöttem az említett borral, utána még egyszer, beletettem felaprított citromhéjat, ezt is összepirítottam, ráöntöttem 3 dl tejszínt, belettem két kiskanálnyi dijoni mustárt, visszadobtam rá a pirított harcsát, összekevertem, sóztam, borsoztam, farfalléval tálaltam.

 

Ez volt a kaja, ehhez választottam bort, előtte külön kóstolva: színe frissességhez és fajtájához méltóan halovány sárgás, nagyon szép, szőlővirágos illattal, élesztősségnek nyoma sincs. Ízben is ugyanilyen virágos, kicsit citrusos, grapefruitos, élénken savas. Nagyon jól csúszik, igazi világfi, könnyű bevezetőbor.

 

Kajához tökéletes volt, a stílushoz is tökéletes. Vastag 4 pont.

 

2 komment

Címkék: hilltop recept 4 pont bor harcsahoz irsai oliver

A bejegyzés trackback címe:

https://szegedikadarka.blog.hu/api/trackback/id/tr511231739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Octopus 2009.07.14. 17:23:07

nem is drága, tán 700 Ft ósanban, egy próbát megérhet

lackó 2009.07.14. 23:02:47

@Octopus: többször, több helyen is kóstoltam. Ha az ember a helyén kezeli ezeket a reduktív borokat, nem csalódhat...nem kell egyszerűen túl sokat várni.
süti beállítások módosítása